Ultrakolarz w jednej trzeciej Race Across America – pierwszy punkt kontrolny zaliczony, zero punktów karnych!

Bez kategorii
14 Cze 2014 02:19

 

O 17:56 czasu Wyścigu Zespół Zawodnika nr 512 – Remigiusz Siudzinskiego pracuj.pl zameldowała się na stacji czasowej nr 15 w Durango, Kolorado, gdzie znajduje się pierwszy punkt kontrolny Wyścigu. Tym samym symbolicznie zaliczył jedną trzecią najcięższego wyścigu kolarskiego na świecie – Race Across America.

By móc oficjalnie kontynuować Wyścig, Zawodnicy kategorii solo muszą dotrzeć tutaj do północy w piątek 13 czerwca.[1] Uczestnicy wyścigu i zespoły muszą dotrzeć na 2 punkty kontrolne – stacje pomiaru czasu, w wyznaczonym czasie, aby móc oficjalnie kontynuować wyścig. Jeśli Zawodnikowi nie uda się dotrzeć do punktu kontrolnego w wyznaczonym czasie, szanse na dotarcie do kolejnego punktu kontrolnego lub na metę w wyznaczonym czasie znacznie się zmniejszają

Po 880 milach od startu (29,4% ogólnej trasy), o godz. 19:10 czasu Wyścigu (godz. 17:10, Kolorado) Zespół minął Durango. Średnia prędkość Kolarza wynosiła wtedy 11,67 mph.  Do tego momentu Zawodnik Remigiusz Siudziński pracuj.pl pokonał 34,3% przewyższeń (45 098 ft).

 

 

Zespół nie otrzymał żadnych punktów karnych

Zasady uczestnictwa są bardzo dokładnie opisane na 49 stronach regulamin Race Across America. W związku z tym, że oficjalnym językiem Wyścigu jest język angielski, wszyscy uczestnicy zobowiązani są do przeczytania i zrozumienia tych zasad i przepisów oraz wszystkich oficjalnych znaków, wskazówek i instrukcji w języku angielskim. Złamanie którejkolwiek zasady może skutkować karą.

Regulamin określa, m.in., procedury na stacjach czasowych, zasady wyprzedzania zawodników, oświetlenie, oznakowanie pojazdów i rowerów, a także samego Zawodnika, używanie nagłośnienia czy innych systemów komunikacji z kolarzem.

Dla przykładu zapis w punkcie 6 zasady „Wspieranie”: Z Blythe, CA do Flagstaff, AZ i Montezuma Creek, UT do Kim, CO obowiązują specjalne zasady wspierania. W ciągu dnia jechanie bezpośrednio za Zawodnikiem będzie dozwolone jedynie, jeśli jest pełnej szerokości pobocze. Pojazd Śledzący musi być w całości  poza linią brzegową. Jeśli nie jest to możliwe, należy korzystać z wspierania wyprzedzającego. Jeżeli Pojazd Wspierający uzna się za utrudnienie ruchu drogowego między Blythe, CA a Flagstaff, AZ i Montezuma Creek, UT do Kim, CO, Zawodnik otrzyma godzinną karę. W nocy Bezpośrednie Wspieranie Śledzące jest dozwolone. A wręcz, jak zawsze w godzinach nocnych jest obowiązkowe. Chociaż natężenie ruchu będzie na pewno zdecydowanie mniejsze, nadal istnieje ryzyko utrudniania ruchu. Jeśli zbiorą się za Tobą inne pojazdy, zarówno Pojazd Śledzący jak i Zawodnik muszą przy najbliższej okazji zjechać na bok, aby pojazdy mogły ich wyprzedzić. Niezrobienie tego może być uznane za utrudnianie ruchu i może być ukarane dodatkową godziną.”

15 minutową karę można było dostać już za spóźnienie się na spotkanie organizacyjne przed rozpoczęciem wyścigu!